עמידה בפיתוי של פרסומות אוכל יכולה להיות מאתגרת, במיוחד כשהן נועדו לעורר חשקים ולפנות לחושים שלנו. עם זאת, עם כמה אסטרטגיות ותרגולים מודעים, אנחנו יכולים להפחית את ההשפעה של פרסומות אלה על בחירת המזון שלנו .
הנה כמה טיפים שיעזרו לעמוד בפיתוי של פרסומות אוכל:
תכנון הארוחות :
על ידי קיום תכנית ארוחות, אפשר להפחית את הסבירות להיות מושפע באכילה אימפולסיבית.
מכינים רשימת מכולת:
לפני שהולכים למכולת, ערכו רשימה של הפריטים שצריך ונצמדים אליה. כדאי להימנע מסטייה מהרשימה עקב פרסומות מפתות או מבצעים בחנות. תכנית ברורה להישאר ממוקד ולהימנע מרכישות מיותרות.
לערוך קניות כששבעים.
קניות במכולת על בטן ריקה עלולה לגרום להיות רגישים יותר לרכישות דחף, במיוחד כשמדובר בפריטי מזון שמפרסמים במסיביות. ארוחה מאוזנת לפני היציאה לחנות תעזור לרסן את התשוקה ולבצע בחירות רציונליות יותר.
מגבילים את החשיפה לפרסומות מזון:
מצמצמים למינימום את החשיפה לפרסומות מזון על ידי הימנעות מלצפות בהם. בטלו הרשמה לניוזלטרים הקשורים למזון, או שימוש בכלים לחסימת פרסומות בעת גלישה באינטרנט. על ידי הפחתת תדירות הגירויים הקשורים למזון, אפשר להפחית את הפיתוי להתמכר לבחירות לא בריאות. קח שליטה על החשיפה לפרסומות על ידי ביטול הרשמה ממיילים פרסומיים, חסימה או דילוג על מודעות מקוונות, והגבלת זמן השהות בפלטפורמות הנשענות במידה רבה על פרסום. על ידי הפחתת החשיפה , נוכל למזער את השפעת הפרסומות על תהליך קבלת ההחלטות מודעות לאופן הקנייה :
כשעורכים קנייה קחו רגע לעצור ולהרהר אם באמת יש צורך או רצון לקנות את פריט המזון המפורסם. תנו דעתכם על הערך התזונתי שלו, גודל המנות, והאם הוא תואם את המטרות הבריאותיות הכלליות שלכם. אכילה מודעת עוזרת לעשות בחירות מכוונות על סמך הצרכים ולא על סמך השפעות חיצוניות.
לשים לב לטכניקות השיווק:
הכירו את אסטרטגיות השיווק המשמשות בפרסומות למזון, כגון ויזואליות מושכת, סיסמאות קליטות או טענות על יתרונות בריאותיים. הבנת הטקטיקות הללו יכולה לעזור לראות דרך ההודעות המשכנעות ולקבל החלטות מושכלות יותר.
לבשל ולהכין ארוחות בבית:
על ידי בישול ארוחות במטבח הפרטי, יש יותר שליטה על המרכיבים וגודל המנות. זה מפחית את ההסתמכות על אפשרויות מזון מעובד או מהיר שלעיתים קרובות מפורסמות בכבדות. התנסו עם מתכונים וטעמים חדשים כדי להפוך ארוחות ביתיות למרגשות ומשביעות יותר.
חפשו תמיכה ואחריות:
שתפו את המטרות והכוונות שלכם עם חברים או בני משפחה שיכולים לספק תמיכה ולחייב אתכם באחריות. אם יש מישהו לדון אתו בבחירות האוכל ולספק עידוד זה יכול לעזור לשמור על מוטיבציה ולעמוד בפיתוי של פרסומות מזון לא בריא.
תרגל אכילה מודעת:
כאשר בוחרים להתפנק עם פריט מזון שמפורסם, תרגלו אכילה מודעת.
האטו, התענגו על כל ביס, ושימו לב לטעם, למרקם ולסיפוק שהוא מספק. זה עוזר ליהנות מהחוויה במלואה ויכול למנוע אכילת יתר חסרת שכל או רכישות דחף. היו מודעים לטריגרים, דחפים ותגובות רגשיות שלכם לפרסומות. הבנת הפגיעות יכולה לעזור לפתח אסטרטגיות להתגבר עליהן ולקבל החלטות רכישה רציונליות יותר
תרגלו דחיית סיפוקים:
אם אתם מוצאים את עצמכם מתפתים לפרסומת, נסו ליישם תקופת המתנה לפני ביצוע הרכישה. תנו לעצמכם זמן לחשוב על זה, לחקור חלופות ולהעריך אם זה צורך אמיתי או רצון אימפולסיבי. דחיית סיפוקים יכולה לעזור לעשות בחירות רציונליות יותר ולהימנע מרכישות מיותרות התמקדו בבריאות וברווחה לטווח ארוך:
הזכירו לעצמכם את המטרות הבריאותיות ארוכות הטווח ואת החשיבות של הזנת הגוף במזון בריא.
זיכרו שפרסומות מזון מקדמות לעתים קרובות מוצרים שאולי לא עולים בקנה אחד עם יעדי הבריאות .
על ידי שמירה על אורח חיים נכון לטווח רב שנים, כדאי לעמוד בפיתויים לטווח הקצר של פרסומות מזון
התמקדו בתמורה ובאיכות:
במקום להיסחף על ידי פרסום או הנחות נוצצות, העדיפו ערך ואיכות. כדאי לשקול את היתרונות לטווח ארוך ואת העמידות של מוצר על פני ערעור לטווח קצר. חפשו מוצרים שמתאימים לערכים שעליהם אתם נשענים.
חשוב לזכור!!!
פרסומות יכולות לחדור לתת מודע, אבל אין להן שליטה מלאה על המחשבות שלנו ולא על הפעולות שלנו.
להיות מודעים לטכניקות אלה, יכול לעזור לנו להיות צרכנים מודעים יותר ולקבל החלטות מושכלות המבוססות על ההעדפות והצרכים שלנו.
כדי לצאת ממעגל ההשמנה, מתחילים בהתמקדות בגוף-תוך נטרול מחשבות בראש.
למשך חודש אחד, נותנים לגוף מה שהוא צריך, לשיטתו של רמב"ם.
"לעוף על הגוף"!